Πέμπτη 25 Απριλίου 2013

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ: ΟΜΑΔΑ Β΄. ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΟΛΙΕΡΟΥ, Ο ΑΡΧΟΝΤΟΧΩΡΙΑΤΗΣ

«Ο ΑΡΧΟΝΤΟΧΩΡΙΑΤΗΣ» Μα τι κατάσταση είναι αυτή; Πώς θα επιτρέψω, εγώ, ο Γιορδάνης στην κόρη μου να παντρευτεί έναν άνδρα τέτοιου επιπέδου; Η κόρη μου θα παντρευτεί αριστοκράτη είτε το θέλει είτε όχι και θα γίνει μαρκησία όπως επιθυμώ. Και η κατάσταση αυτή πρέπει να σταματήσει. Ακούς εκεί να μου λένε εμένα “όχι”. Με ποιο δικαίωμα; Αυτό που λέω εγώ γίνεται στο σπίτι και ας είναι όλοι εναντίων μου. Με τι θράσος έρχεται και ο υπηρέτης να πάρει θέση σε θέματα του αφεντικού; Δώσε στο χωριάτη να σε ανέβει στο κρεβάτι! Αμ’δε! Και η γυναίκα μου πρέπει να συμμορφωθεί. Δεν πρέπει να αναφέρει συνεχώς από που κρατάει η σκούφια μας. Είμαστε πλούσιοι και πρέπει να φερόμαστε ανάλογα και να μην συναναστρεφόμαστε με άτομα κατώτερα μας. Άμα συνεχιστεί έτσι αυτή η κατάσταση και δεν υπακούσουν σε αυτά που λέω, εγώ την κόρη μου θα την κάνω και δούκισσα! (καταγραφή των κυριότερων σκέψεων του "αρχοντοχωριάτη" σε μία σελίδα του ημερολογίου του.)

Δεν υπάρχουν σχόλια: