Πέμπτη 9 Οκτωβρίου 2014

Η ΟΠΤΙΚΗ ΤΩΝ ΤΕΛΕΙΟΦΟΙΤΩΝ ΤΗΣ Γ΄ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΟΡΤΗ ΤΗΣ 17ης ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ-ΟΜΑΔΑ Δ΄

ΟΜΑΔΑ Δ' 1. Συνθέτουμε ένα κείμενο για το λογοτεχνικό έργο που μελετήσαμε και καταγράφουμε σε αυτό στοιχεία που αφορούν την ταυτότητά του, όπως δημιουργό, έτος δημιουργίας, υπόθεση και σχέση αυτής με την περίοδο της δικτατορίας. Το ποιήμα συγγράφηκε από τον ποιητή Μανώλη Αναγνωστάκη στη Θεσσαλονίκη στις μέρες του 1969, όπως δηλώνεται και από τον τίτλο, και ανήκει στην ποιητική συλλογή ΄΄Ο Στόχος΄΄ που δημοσιεύτηκε το 1970. Η ''Θεσσαλονίκη'' αναφέρεται στο μεταναστευτικό ρεύμα του 1950-1960 και έχει ως στόχο να υπαινήξει την τότε πολιτική κατάσταση, δηλαδή το δικτατορικό καθεστώς που ωραιοποιούσε τις καταστάσεις και τα γεγονότα. 2. Επιχειρούμε (α) να καταγράψουμε την επίδραση που άσκησε το κοινωνικό και πολιτικό γίγνεσθαι της εποχής και της χώρας στη δημιουργία του συγκεκριμένου λογοτεχνικού έργου, (β) να εντοπίσουμε στο κείμενο τις λέξεις ή φράσεις που συνδέονται άμεσα ή έμμεσα με την εποχή. Τέλος, (γ) σχολιάζουμε αν κατά τη γνώμη μας οι όποιες επιλογές (λέξεων, φράσεων, ύφους κειμένου) έγιναν απο το δημιουργό στην προσπάθειά του να πει με τρόπο συγκαλυμμένο όσα επιθυμεί. α) Το 1967 υπήρξε η εγκαθίδρυση της δικτατορίας με τη χρήση βίας που αδιαμφισβήτητα επηρέασε την ψυχολογική κατάσταση του ποιητή. β) Φράσεις που δηλώνουν την επίδραση του ποιητή από το καθεστώς της δικτατορίας είναι : ''Η Ελλάς των Ελλήνων'', η επανάληψη του επιθέτου ''ωραία'' που χρησιμοποιείται ειρωνικά, ''-εγώ συναλλάσομαι... αυτός συναλλάσεται-'' και ''-εμείς μεταναστεύουμε... αυτοί μεταναστεύουν-'' γ) Ο δημιουργός μέσω των επιλογών αυτών (λέξεων, φράσεων και ύφος κειμένου) προσπαθεί με τρόπο συγκαλυμμένο να περάσει κάποια μηνύματα στον αναγνώστη, σύμφωνα με την πολιτική κατάσταση και την γενικότερη κατάσταση που επικρατούσε εκείνη την εποχή. Αυτό το επιτυγχάνει με την χρήση της ειρωνίας.

1 σχόλιο:

ΟΚΤΑΒΙΑ είπε...

Και η δική σας ομάδα, όπως και οι υπόλοιπες,εργάστηκε με συνέπεια και απάντησε στα ερωτήματα που της ετέθησαν. Μπράβο παιδιά!