Παρασκευή, 29 Νοεμβρίου 2013

H ΔΥΝΑΜΗ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ ΟΜΑΔΑ Γ΄

Ζ.Κ, Ι.Κ, Χ.Κ, Κ.Κ Στο κείμενο Α με τίτλο «Έρωτος αποτελέσματα» η κόρη έχει τον πρώτο λόγο για τον ποιον άντρα θα παντρευτεί για να είναι ευτυχισμένη μαζί του. Δε διστάζει να το συζητήσει με τη μητέρα της, η οποία προτείνει να ενημερώσουν τον πατέρα της, χωρίς να υπάρχει φόβος, μήπως ο πατέρας αντιδράσει. Αντιθέτως στο κείμενο Β που είναι απόσπασμα από τον «Ερωτόκριτο» του Βιτσέντζου Κορνάρου, η κόρη δεν έχει την δυνατότητα να πει την γνώμη της για τον ποιον άντρα θα παντρευτεί. Η γνώμη του πατέρα είναι η κυρίαρχη, η κόρη ούτε καν ρωτάτε και δεν της δίνεται καμιά πρωτοβουλία να επιλέξει σύντροφο. Και τα δύο κείμενα γράφτηκαν σε μια εποχή που επικρατούσε η πατριαρχία στην οικογένεια και έτσι η γυναίκα δεν είχε το δικαίωμα να εκφέρει την γνώμη της. Ο πατέρας ήταν ο αρχηγός της οικογένειας και εκείνος έπαιρνε τις αποφάσεις. Έτσι, καταλαβαίνουμε πως το κοινωνικό και ιστορικό πλαίσιο παίζει πολύ σημαντικό ρόλο και αυτό φαίνεται κυρίως στο κείμενο του Ερωτόκριτου. Στο δεύτερο κείμενο ο πατέρας κάνει το προξενιό στην κόρη του και αυτή είναι υποχρεωμένη να υπακούσει. Στο πρώτο κείμενο η γυναίκα μπορεί να διαλέξει μόνη της τον άντρα που θέλει να παντρευτεί. Σχετικά με το προξενιό βλέπουμε πως η όλη διαδικασία καθορίζεται από τους γονείς και μάλιστα τους πατεράδες, χωρίς τη συγκατάθεση των παιδιών, τα οποία δεν μπορούν καν να πάρουν μέρος στην όλη διαδικασία του προξενιού και στις συζητήσεις μεταξύ των γονέων.

Δεν υπάρχουν σχόλια: