Τρίτη 6 Μαρτίου 2012

ΕΞΙ ΜΑΡΤΙΟΥ: ΗΜΕΡΑ ΔΡΑΣΗΣ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΒΙΑΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ




Τα τελευταία χρόνια, σύμφωνα με έρευνες, μετά από απλές μαρτυρίες παιδιών, έχει επισημανθεί το πρόβλημα της σχολικής βίας, το οποίο παίρνει ανησυχητικές διαστάσεις και εμφανίζεται ακόμα και σε μικρές ηλικίες, ακόμα και από το δημοτικό σχολείο, όπου τα κρούσματα κυρίως είναι περισσότερα.
Με ποιες, όμως, μορφές εμφανίζεται η σχολική βία;
Η βία, λοιπόν, ανάμεσα στους μαθητές μπορεί να είναι:
1.σωματική
2.συναισθηματική
3.λεκτική
4.σεξουαλική
5.ηλεκτρονική
Αν ψάχναμε λίγο τα αίτια μιας τέτοιας επιθετικής συμπεριφοράς των μαθητών θα ανακαλύπταμε τα λανθασμένα πρότυπα, την αλλαγή του τρόπου διασκέδασης των παιδιών, τα οποία, πολλές φορές, αναλώνονται σε παιχνίδια βίας στον Η/Υ, το γενικότερο κλίμα της κοινωνίας, όπου παρατηρείται έκπτωση των αξιών κ.ά.
Τι μπορούμε να κάνουμε;
Για τη μείωση των κρουσμάτων βίας στο σχολικό περιβάλλον απαραίτητη είναι η συνεργασία του σχολείου και της οικογένειας, ενώ πρέπει, επίσης, να συνειδητοποιηθεί από όλους πως η ύπαρξη υγιών προτύπων, η χρήση του διαλόγου και η ύπαρξη κανόνων πειθαρχίας στο σχολείο μπορούν με τη σειρά τους να συμβάλουν στη λύση του προβλήματος. Και το σημαντικότερο: αν πέσει στην αντίληψή μας ένα επεισόδιο βίας και παραβατικής συμπεριφοράς στο σχολικό περιβάλλον "δεν κλείνουμε τα μάτια"!

πηγή του βίντεο: www.youtube.com
πηγή των φωτογραφιών: www.palo.gr & www.newscosmos.com

2 σχόλια:

Κατερίνα Παππού είπε...

Πολύ ωραία ανάρτηση Μαριάννα!Η βία στο σχολικό περιβάλλον, ο βαθμός της οποίας ποικίλλει ανάλογα με τις περιοχές όπου εμφανίζεται, δηλητηριάζει τις διαπροσωπικές σχέσεις των μαθητών αλλά και μαθητών - καθηγητών και αποδομεί την ομαλότητα της σχολικής μονάδας. Είναι πρόβλημα που δεν αντιμετωπίζεται επιπόλαια αλλά με γνώσεις και σοβαρότητα.

ΟΚΤΑΒΙΑ είπε...

Συμφωνώ Κατερίνα. Ειδικά μορφές βίας όπως η συναισθηματική, πολλές φορές έχουν πολύ πιο αρνητικά αποτελέσματα, αφού επηρεάζουν έντονα την ψυχοσύνθεση του παιδιού και το οδηγούν στο φόβο ή την περιθωριοποίηση. Πάντως το φαινόμενο είναι πολύ πιο συχνό, ενδεχομένως, απ' ό,τι νομίζουν καθηγητές ή γονείς, καθώς δεν καταγγέλλεται κυρίως εξαιτίας του φόβου...